Imagini cosmice de iarna

Vacanta de iarna care a inceput si pentru mine anul asta inainte de Craciun, mi-a dat ragazul sa ma ocup asa cum mi-am dorit mereu, mai mult de astronomie. Sunt la faza de poze frumoase, deocamdata. Dupa ce ma rodez bine pe genul asta de activitate, o sa trec si la lucruri serioase, daca timpul si conditiile specifice o sa-mi permita.

Asa ca am inceput vacanta asta prin a reprelucra niste imagini mai vechi ale nebuloasei Cap de Cal, facute doar in Ha. Conditiile bune in care au fost luate imaginile respective au permis scoaterea la iveala a multor detalii. Probabil ca daca as fi avut o camera cu rezolutie mai mare, imaginea finala ar fi fost mult mai buna.

Horse head + Cap de cal_Maxim_PI_PS

Cap de Cal (B33 din Orion)

A urmat in lista achizitiile pentru M1, incepute cu mult timp in urma si pentru care mai aveam nevoie de macar un canal de expuneri, ca sa obtin ceva colorat cat de cat. Asa ca in decembrie am expus destul de mult in Ha pentru aceasta nebuloasa dar si in OIII. Aceste din urma expuneri le-am facut chiar in noaptea de Anul Nou, cerul fiind impecabil si luna fiind destul de mica pe cer (ultimul patrar). Asa ca aseara tarziu terminam de procesat aceasta nebuloasa (folosind procedurile lui Harry de AICI ), ce reprezinta ramasitele supernovei din 1054 consemnata de astronomii chinezi ca „steaua de zii” – era o „stea” care s-a vazut chiar si in timpul zilei, atat de puternica era. Imaginea de mai jos reprezinta suma a 2x1800s + 17x1200s in Ha si 12x1200s in OIII (total 10 ore si 40 de minute) expuneri.

M1_PI_PS

M1 – nebuloasa Crabului

Tot zilele astea am refacut complet biblioteca de dark-uri, profitand de vremea rece de afara. Asa ca am facut expuneri pentru acestea, dupa cum urmeaza – cate 10 bucati din fiecare, pentru urmatorii timpi de expunere: 1800s, 1200s, 900s, 600s, 300s, 180s, 120s, fiecare multiplicata pentru temperaturile de -25grd, -20grd, -15grd, -10grd si -5 grd.
Mai exact 70,83 ore de expuneri ca sa refac aceasta biblioteca (ce trebuie in mod normal improspatata odata pe an), timp in care camera a mers continuu. Probabil voi adauga inca minim 10 cadre la expunerile de 1200 de secunde (cele mai uzuale la mine) ca sa obtin totusi un master dark cum se cuvine.

Lasă un comentariu