HFG 1

Un obiect fascinant si foarte provocator pentru mine a fost (si este inca) HFG 1 din Casiopeea. Am vazut o poza a sa pe net, poza facuta de observatorul de la Kitt Peak cu telescopul de 4 metri. Am zis sa fac si eu o incercare si incepand de asta vara, am tot tras imagini la aceasta nebuloasa difuza si foarte stearsa, sa vedem ce iese. Am reusit sa strang pana acum 27,1 ore de expunere, din care 14,6 ore au fost in OIII (care este semnalul predominant in aceasta nebuloasa) si 12,5 ore in Ha.

Imaginile le-am prelucrat azi impreuna cu CUBIX (George) si ne-a luat cam 3 ore jumatate sa facem asta, dar rezultatul a fost peste asteptari!…

Mai jos iata poza de referinta (cea de la Kitt Peak) si poza noastra, facuta cu modestul meu instrument.

Ce se constata din analiza fata in fata a celor doua poze, este ca mai am nevoie de muuult semnal in Ha, ca sa scot in evidenta „insula” de hidrogen din coroana de gaz precum si centrul nebuloasei, unde predomina de asemenea hidrogenul.

hfg1-500Ha_OIII_OIII_PI+PS_2 copy

L.E. in 30.12.2015 – George a mai refacut odata prelucrarea si rezultatul sau a iesit mult mai bine decat cel initial, meritul pentru aceasta fiind integral al sau. Are mult talent baiatul asta!…

Ha_0.7OIII+Ha0.3_0.9OIII+01Ha

Lasă un răspuns

