Concursul National de Astrofotografie

Din cauza mortii prietenului meu Sabin, am trecut cu totul cu vederea un eveniment la care am participat in perioada 15-17 octombrie 2015. este vorba de Concursul National de Astrofotografie editia a 8-a, organizat de SARM (vezi http://www.sarm.ro/astrofoto2015/ ).

Am participat si eu la categoria seniori (intrucat nu mai am demult 35 ani) si am obtinut si impartit impreuna cu Marian Achim, un alt foarte bun prieten astronom de-al meu (achy1978 de pe astronomy.ro )  premiul national   la astrofotografie deep-sky – un fel de premiul intai ca sa zicem asa. Pozele cu care am participat le-am mai prezentat aici, dar zilele trecute am facut ceva special cu ele – le-am printat pe sticla! Am niste colaboratori carte si-au cumparat un printer special care printeaza pe sticla si am reprodus pozele mele castigatoare (5 la numar) pe 5 bucati de sticla format A4 pe care le-am lipit apoi cu silicon pe unul din peretii observatorului, ca sa-l decorez cum se cuvine. Fiind print pe sticla, nu o sa fie problema ca atunci cand e roua sau umiditate mare afara, pozele mele sa pateasca ceva la observator.

Am auzit ca a aparut si un articol in ultimul numar din Stiinta si Tehnica despre acest concurs si maine am sa ma duc la un chiosc sa cumpar revista, sa vedem ce scrie acolo despre astrofotografia autohtona.

concurs 3

concurs 4

concurs 2

concurs 1

Intre timp s-a difuzat ieri si o emisiune la Columna TV despre proiectul meu cu observatorul astronomic al amicului meu George Vinturis (nu am apucat sa o vad fiindca eram pe drum dintr-o locatie indepartata catre casa).  O sa fie o reluare luni la ora 23:00 dar cel mai probabil ca o sa pun un link aici peste cateva saptamani, cand emisiunea va fi accesibila din arhiva televiziunii.

noi si cerul

Lasă un răspuns

