Un week end plin !

Week-end-ul ce tocmai a trecut l-am petrecut in compania bunului meu prieten si coleg de pasiune, Matei Conovici, care a venit la mine vineri seara, ca sa terminam ce am inceput in primavara – repararea unui motor de poarta glisanta ce urmeaza sa doteze un acoperis de observator. Motorul cu pricina era stricat la partea de comanda si initial hotarasem sa-l repar si sa il dau lui George pentru observatorul sau din Costinesti, reparatia motorului urmand sa fie contributia lui Matei la acest proiect comun al forumului de astronomie. Doar ca intre timp lucrurile s-au schimbat. In primavara trecuta am dublat periile de etansare de jur imprejurul acoperisului meu glisant de la observator si motorul meu de poarta de garaj dintr-o data nu a mai facut fata la efortul suplimentar, oricat de mult i-am reglat forta. Asa incat am hotarat ca motorul ce urma sa fie reparat de Matei, sa-l opresc eu, fiind mult mai puternic, iar motorul de la acoperisul meu sa il dau lui George.

Matei este un mic-mare vrajitor in ale electronicii si automaticii – m-am convins de asta. A proiectat controlerul motorului conform cu specificatiile mele, de la zero. Schema electronica, circuitul imprimat, programul de comanda – toate au fost facute custom-made. Vineri seara am stat de vorba pana la 3 dimineata si nu am facut decat planuri si am discutat politica la o sticla de vin. Dar sambata am lucrat la motor – el la partea electrica / electronica / de programare, iar eu la partea mecanica – suportul motorului din observator si sina de fixare a cremalierei (inca in lucru). Sambata spre duminica noaptea, tot pe la 3 dimineata, treaba era gata in ce-l priveste pe Matei. Mi-a dat un motor perfect functional la care eu trebuie doar sa-i mai pun niste butoane potrivite pe un panou de comanda ce urmeaza sa-l fac, urmand ca eu sa termin partea mea cu cremaliera si limitele de cursa precum si montajul pe acoperis / in observator a ansamblului.

motor in lucru 1

Motor in lucru (1)

motor in lucru 2

Motor in lucru (2)

suport motor

Suport motor pe linia de asamblare

suport motor montat 2

Suport motor nou montat in observator (1). Se observa vopseaua de pe peretii observatorului, care s-a scorojit datorita tablei zincate (vopsirea pe zinc necesita grund special).

suport motor montat 1

Suport motor nou montat in observator (2). Se vede ca peretele din fata este deja curatat si dat cu grund special de zinc. Toti peretii urmeaza sa aiba aceeasi soarta.

De jimao22 Publicat în ATM

Lasă un răspuns

