Statia meteo devine realitate

La sfarsitul anului trecut am fost cooptat intr-un proiect ce urmarea sa faca observatii asupra asteroidului „Romania”, proiect coordonat si demarat de Adrian Sonka si Mirel Barlan. Un numar de observatoare urma sa faca observatii asupra traiectoriei acestui asteroid, care era intr-o pozitie foarte buna relativ la Terra si la tara noastra la inceputul anului curent. In noaptea in care eram eu de „straja” la asteroid, o pacla destul de densa a invaluit cerul, astfel ca a fost imposibil sa vedem ceva (sesiunea de observatii se facea avand deschisa o sesiune in Google Hang-out), asa ca nu am reusit sa aduc vreo contributie personala acestui proiect.

Insa cu aceasta ocazie l-am cunoscut pe Radu Gherase, membru al astroclubului Bucuresti, proprietarul unui observator controlat remote, plasat la Valenii de Munte si un foarte bun astronom, care nu se multumeste doar cu poze frumoase, asa ca mine, ci a intrat si in domeniul cercetarii  astronomice, prin studii de fotometrie si spectroscopie la nove si stele variabile.

Radu lucreaza in IT si este foarte priceput – dovada faptul ca si-a construit singur o statie meteo bazata pe Arduino careia i-a adaugat o interfata grafica foarte utila si frumoasa, comparabila cu programul similar de la LUNATICO. Din discutiile avute atunci, Radu mi-a promis ca ma ajuta sa duc si eu la bun sfarsit statia mea (la care recunosc ca nu am mai facut nimic de foarte multa vreme). Lipsa timpului liber – si la mine si la el – a facut sa ne sincronizam greu programele, dar acum 3 saptamani, Radu a venit pentru prima data la mine si cu aceasta ocazie ne-am si cunoscut personal.

Vizita a fost scurta si la obiect – i-am dat placa ARDUINO a mea impreuna cu senzorii luati din timp pentru acest proiect – MLX-ul de infrarosii (pentru nori), DTH22 pentru temperatura-umiditate si cei doi senzori magnetici – urmand sa faca testele cu ele si sa faca niste mici modificari la program, care sa il faca sa se plieze pe ce am eu la observatorul meu – in speta controlerul SELETEK.

Azi l-am reintalnit pe Radu si am facut primele probe la mine pe calculator. Concluziile si cerintele mele (sunt cam nesimtit aici) le-am sintetizat si vinerea sau sambata viitoare o sa am (sper) o statie meteo perfect functionala. Abia astept!…

Radu este un tip extrem de generos si a spus ca dupa ce termina proiectul la mine, o sa puna pe blogul sau programul (open-source) si schemele, astfel incat oricine sa poata sa-si faca o statie identica. Cu acordul sau, bineinteles, voi face si eu acelasi lucru aici, in speranta ca si altii vor incerca sa faca ceva similar candva.

In paralel, tot saptamana viitoare, o sa vina si Matei Conovici sa ma ajute sa pun motorul cu cremaliera (pe care l-a reparat pentru mine) la acoperisul observatorului. Motorul curent nu mai face fata de cand am dublat periile de etansare dintre acoperis si pereti, asa incat acest din urma motor va deveni disponibil pentru observatorul lui Cubix de la Costinesti.

De jimao22 Publicat în ATM

Lasă un răspuns

