IC 342 reloaded

In postarea din 13 ianuarie 2014, am aratat o poza facuta la acea vreme la galaxia IC342 din Cameleopardalis, o galaxie mare dar destul de slab vizibila de pe Pamant, datorita faptului ca se afla aproape de planul galactic si lumina ce vine de la ea interfereaza cu praful din propria noastra galaxie.

Imaginile facute atunci au ramas in folderul intitulat „In lucru” si acum cateva zile, i-am dat un nou imbold prin achizitionarea de cadre noi, mult mai bune, de cate 600 de secunde fiecare si facute pe luna noua (deci fara influente negative datorate poluarii luminoase). Am reusit astfel sa cumulez 4 ore de expuneri pe care le-am calibrat cu dark-uri si flat-uri, apoi le-am stacat in MaximDL si ulterior le-am facut procesarea in PixInsight.

Rezultatul este mai jos. Nu e spectaculos, dar e ceva mai bine ca precedentul. Probabil ca se poate scoate inca si mai mult din semnalul pe care il am si ramane ca aceasta galaxie sa fie in lucru in continuare. Bara centrala se vede acum mai bine insa. 

ic342_2014_2015_pi_st_ps_123

Lasă un răspuns

