Galaxii de primavara (ARP 188)

Aflata in constelatia Draco, la circa 420 milioane de ani lumina, galaxia ARP188 (Coada Mormolocului) este o tinta destul de pretentioasa, fiind destul de mica pentru a putea surprinde detalii importante cu set-up-ul meu. Se pare ca aparenta ii este data de o coliziune intre 2 galaxii, in urma careia a ramas coada care o face atat de interesanta.

Deocamdata nu am facut decat poze de luminanta, expuneri luate in martie si acum, in mai. Rezultatul este suma a 8x900s + 8x1200s de expuneri bune (din 10 respectiv 9) – adica 4 ore si 40 de minute de expunere totala. In martie am uitat sa fac flaturi asa ca am folosit un flat facut ulterior la alta tinta si care a mers destul de aproximativ, motiv pentru care a trebuit sa tai un pic din poza ca sa scap de artefacte.

Alaturat am pus si o poza facuta de Hubble, care mi-a deschis apetitul pentru aceasta tinta. Insa oricata vointa as avea, nu cred ca o sa reusesc sa fac ceva similar cu ce am eu acum. Poate cand o sa am primul meu telescop pe orbita. Cu EQ6, desigur!…

ARP188_8x900s_8x1200s_PI_ST_PS

IDL TIFF file

IDL TIFF file