Un mic proiect de upgrade

Am de gand sa fac un mic upgrade la set-up-ul curent, fiindca asa cum spuneam mai deunazi, tot ce pot face in perioada urmatoare este sa umblu la „fine-tuning” – mici interventii necostisitoare cu rezultate spectaculoase.

Asa cum stiti probabil – iar daca nu, va spun eu acum – camera de ghidaj pe care o am, QHY5II-L mono, este o camera cu senzor CMOS neracit. Senzorul ca si electronica camerei sunt foarte bune, camera per ansamblu fiind ultrasensibila, comparabila cu (mai buna decat) LODESTAR, care are un senzor CCD. Dar faptul ca are un senzor neracit, o face sa aiba un zgomot termic care in anumite conditii ii scade sensibilitatea. O solutie de a raci acest senzor este de a folosi asa numita tehnica a „degetului rece” -cold finger. Despre ce e vorba? Pe spatele senzorului CMOS se lipeste un bloc dintr-un material de inalta conductivitate termica – aur (ha, ha, ha !!), cupru sau aluminiu care sa faca legatura intre senzor si capacul de aluminiu din fundul camerei, care devine in acest fel un radiator de caldura. Este o metoda de racire pasiva (exista si metode de racire activa, cu element Peltier) ieftina, usor de implementat (cum se vede din pozele urmatoare) si ale carei rezultate se vad tot in pozele de mai jos.

Tin sa subliniez ca nimic din pozele de mai jos nu-mi apartin ci sunt preluate de aici , eu urmand sa fac acei pasi in zilele care urmeaza si sa va spun ce rezultate am obtinut.

QHY5_back_1

Asa arata placa electronica a camerei, cu senzorul CMOS vizibil pe centru (spatele sau), unde se va lipi blocul termoconductiv din aluminiu sau cupru.

finger1 cam asa trebuie sa arate blocul termoconductor, „the cold finger”

QHY5_back_2blocul lipt pe CMOS si dat cu pasta termoconductoare pe capatul opus si pe capacul exterior al camerei.

histogram1    dark1

Un dark si histograma aferenta inainte de upgrade.

histogram2     dark2

…si dupa.

Va urma…

UPDATE TARZIU:

Am facut piesa inca din luna in care am publicat articolul asta, numai ca dupa ce am facut-o, am observat ca nu este pentru camera mea… Este pentru QHY5 – varianta veche, care este foarte asemanatoare cu SSAG-ul de la ORION, unde cip-ul este plasat asa ca in pozele de mai sus. La mine nu se poate, decat cu interventii de natura sa pericliteze integritatea camerei, asa ca nu ma incumet sa fac vreo schimbare de acest gen acolo. Poate voi incerca vreodata sa fac un element Peltier care sa inglobeze toata camera (e mica) pentru a reduce zgomotul mai ales in timpul verii.

Deocamdata e un proiect abandonat in fasa. Sorry…

De jimao22 Publicat în ATM

Lasă un răspuns

