Observatorul – iarna in IR

Am profitat de faptul ca am facut niste teste cu camera mea pentru infrarosii si am mers la observator sa-i fac si lui una. In mod normal si firesc, observatorul ar trebui sa aiba o temperatura cat mai apropiata de cea a mediului, fiindca asta este una din  principalele lui meniri – sa adaposteasca telescopul astfel incat sa nu mai trebuiasca ca acesta sa se aclimatizeze.

Doar ca observatorul meu are si alte functiuni. Odata cu instalarea patului rabatabil in observator, mi-am petrecut foarte multe nopti acolo – fie sa ma uit la cer pur si simplu, fie sa dorm in aer aproape liber, fie sa lucrez la cate ceva in noptile inorate – asa incat a aparut si o alta necesitate. Aceea de a il incalzi uneori. Asa ca am cumparat o soba de la defunctul OBI, atunci cand totul se vindea la pret de sold acolo (cand l-au inchis).

Termografia am facut-o intr-o noapte geroasa de ianuarie, cand soba deja functionase ceva timp  si aveam un pic de contrast termic care sa sublinieze partile slabe din izolatie.  Termografia asta e buna ca si rezultat si pentru sezonul cald, ca sa vad unde ar mai trebui sa izolez cosmelia, astfel ca sa tin caldura zilei afara. Dar ajunge cu vorbele – iata pozele:

IR_0049 – fatada principala si laterala din curte. Se vad clar pierdelile de caldura din usa de aluminiu, facuta din profile FARA RUPERE DE PUNTE TERMICA si cele din partea frontal-superioara, de la periile de etansare. In zona asta nu am dublat periile si caldura trece liber aproape pe acolo.

IR_0050 -un detaliu pe usa de intrare, cu temperaturile afisate in punctele „fierbinti”.

IR_0052 -fatada laterala. Se vede ca fereastra este mult mai bine izolata termic, avand profile tot de aluminiu, dar izolate termic. O mica cantitate de caldura trece si pe langa iesirea cosului, dare e neglijabila.

IR_0058 – soba, la cateva ore dupa functionare. Pare fierbinte dar se putea pune mana pe ea fara probleme. Este evident cel mai cald obiect din camera.

IR_0060 – Partea de jos a sobei. Se vad si urmele termice de labute ale catelului meu care trecuse pe acolo, venind de afara. In cazul asta, urmele sale de pasi au fost mai reci si camera le-a inregistrat (rezolutia termica a ei este de 0,08 grade Celsius).

 

Lasă un răspuns

