Poze recente

In ultima perioada, doua lucruri m-au tinut departe de astronomie, in orice forma ar fi fost ea (observatii, astrofoto, DIY) – vremea rea si problemele personale. Asa incat nici chef de postat aici nu prea am avut.

Totusi am reusit in putinele seri senine sa fac niste expuneri la doua tinte ale iernii – Nebuloasa Cap de Cal (B33 – Barnard Catalogue) si Thor’s Helmet (NGC 23590 – New General Catalogue). Nu sunt expuneri prea multe si pana acum nu am decat expuneri in Halpha. Expunerile au fost facute cu set-up-ul meu uzual – pe care nu l-am modificat pana acum de cand am terminat observatorul – adica MN190, EQ6/EQMOD, ATIK314L+ mono si ghidaj prin OAG.

Pentru Cap de Cal am avut 5 x 1800 sec la -20 grade temperatura senzorului, flaturi si dark-uri.

cap_de_cal_median_maxim_pi_st_ps_942

Pentru Coiful lui Thor am avut (pana asta seara) doar 4 expuneri de cate 1200 sec fiecare, rezultatul fiind mai jos:

Thor_stack_Ha_DBE_PI_ST

Lasă un răspuns

