Prima procesare serioasa in narrow-band

Asa cum am spus mai inainte, odata cu punerea in functiune a OAG-ului am obtinut rezultate mult mai bune la achizitii de imagine, cu timpi e expunere mari si stele perfect rotunde. Asa ca m-am hotarat pentru moment sa incerc sa reiau subiecte mai vechi, ca sa vad efectiv diferentele.
Unul din subiectele care mie imi plac foarte mult il reprezinta Bubble Nebula. Expunerile in Ha le-am facut si am adaugat OIII si SII, avand si pentru ele semnal frumos. Ramanea sa imi fac timp sa le combin si sa scot ceva comparabil cu ce vad pe net in general. Azi am reusit sa aduc la bun sfarsit si acest lucru, folosind urmatorul algoritm:
MAXIM_DL: achizitie, calibrare si stacare individuala pe canale (Ha, OIII, SII)
PIXINSIGHT: inregistrare (un fel de aliniere pe stele pe toate canalele), combinare culori cu PixelMath (R=50%Ha+50%S2 / G=70%O3+30%Ha / B=OIII), strech cu Histogram
STARTOOLS: sharp, contrast, HDR, life, flux si denoise
PHOTOSHOP: verificare levels, contrast si lumina
VSO IMAGE RESIZER: transformare in jpg pentru postare

NGC7635_NB_PI_strech2_ST_PS

Haloul din jurul stelelor mai puternice este din cauza filtrului OIII de la Baader, care sufera de acest defect si nu numai la mine. Este o slabiciune a lor. 

Daca voi avea bani suficienti undeva in viitorul previzibil, ideea este sa iau niste filtre ASTRODON, care sunt de departe cele mai bune filtre narrow-band, avand si latimi de banda mai mici (mai restrictive la influente externe nedorite).

 

Lasă un răspuns

