Crescent Nebula si evolutia OAG-ului

Vremea neprielnica si capricioasa din acest an nu a permis prea multe teste sau achizitii de imagini. Iar atunci cand au fost conditii, nu am putut eu, spre rusinea mea. Asa ca zilele trecute am reusit sa-mi iau un pic revansa si sa fac primele expuneri mai bune avand ca si camera de ghidaj QHY-ul in combinatie cu PHD2. Iar tinta aleasa a fost NGC 6888 – Crescent Nebula. Nu am avut pana acum prea multe expuneri valide, in prima seara din 21 de expuneri de 300 sec fiecare am pastrat doar 5, fiindca restul erau inutilizabile (stele ovale si FWHM slab). In a doua seara (ieri), am schimbat parametrii in PHD si am pus si un barlow 2x la finder-guider, asa ca am reusit sa fac 6 expuneri de 600 de secunde si 3 de 300 din care am aruncat doar una de 600, ceea ce e total diferit.

In fine, rezultatul (partial deocamdata) este aratat mai jos. O sa completez cu niste expuneri suplimentare in Ha urmate de OIII (SII am inteles ca e foarte-foarte putin in zona), cu care o sa fac o compozitie color Ha-OIII-OIII.

Image

Astazi, avand o zi un pic mai relaxata, mi-am permis sa imi iau liber incepand de pa la ora 13 si pana la ora 20 am reusit sa fac reductia pentru OAG ca sa-l pun in legatura cu QHY. Piesa este un pic mai deosebita fiindca nestiind deocamdata care e pozitia de focus simultan pentru ambele camere, este posibil sau nu sa folosesc micul prelungitor cu care a venit camera. Doar ca am doua filete diferite – un M28 la capatul prelungitorului si un M25 la capatul camerei (vezi poza). In rest, doar munca multa si un rezultat ale carui consecinte le vom vedea zilele ce urmeaza. Inainte de a face ansamblul sa mearga, trebuie sa vopsesc/brunez acest adaptor macar la interior, ca sa evit reflexiile parazite.

 

Image

Piesa in cauza

 

Image

Trenul optic desfasurat, cu filetele corespunzatoare

 

Image

Ansamblul cu prelungitorul camerei pus

 

Image

Ansamblul fara prelungitorul camerei, infiletat pe al doilea filet direct la camera.

 

Lasă un răspuns

