QHY5L-II MONO

Asa cum aminteam in posturile anterioare, inainte de intalnirea de la Lisa am facut comanda pentru o unealta fara de care OAG-ul meu ar fi fost o scula „moarta”. Este vorba de o camera de ghidaj ultrasensibila, care sa faca fata cerintelor OAG-ului – si anume o QHY5L-II mono. Alternativa era o camera LODESTAR, care are un cip CCD (fata de aceasta care are un cip CMOS) doar ca prima era dubla ca si pret. Si ca veni vorba de pret, QHY-ul m-a costat cu tot cu taxe si transport – in jur de 1000 lei (227 euro mai exact).
Asa ca astazi am fost sunat de cei de la DHL ca sa ma anunte ca a sosit camera si sa-mi comunice taxele de platit. N-am mai asteptat sa vina curierul la mine, m-am dus eu la sediul lor si iata-ma fericitul posesor al unei camere noi de ghidaj si planetara.
Ambalajul a fost cam asa: o punga mare de la DHL in care era o cutie de carton bine sigilata in care era o folie cu bule in care era o punga in care era o cutie metalica frumoasa in care era camera bagata in burete protector. Asa cum era impachetata probabil ar fi putut face ocolul Pamantului de nenumarate ori fara probleme.

Image

Image

Image

Ceea ce este extraordinar cu aceasta micuta camera este faptul pe langa faptul ce este mai ieftina decat un LODESTAR, este mai mica si mai usoara si in plus este o EXCELENTA camera planetara, rivalizand (dupa unii chiar intrecand) vestita camera ASI 120 de la ZWO (tot China). Am gasit multe din informatiile astea AICI, iar o comparatie cu LODESTAR am gasit AICI.

Image

Image

Image

In cutie am mai gasit un inel parfocal (in buretele frontal), un prelungitor pentru partea frontala a camerei, care sa fie prinsa prin intermediul lui in focuser, un surub pentru inelul parfocal si doua cabluri – unul USB A/B si un cablu pentru ghidaj pe portul ST4.

Am ajuns si acasa si m-am dus la observator sa vad cum pot interconecta OAG-ul cu roata de filtre, cu camera mare si cu micuta QHY. Singura solutie (momentan) prin care am putut conecta QHY-ul la OAG a fost prin intermediul unui reducator de la 2″ la 1.25″, asa cum se vede in pozele de mai jos. In acest fel, avantajul greutatii reduse ale camerei se reduce considerabil tinand cont ca acel adaptor este mai greu decat camera. Si asta nu e tot – mai am o problema la conectarea OAG-ului de roata de filtre, unde mai am nevoie de o piesa de adaptare de la un filet la altul. Asa ca pana sa ma bucur de avantajele considerabile ale micutei camere prin folosirea ei impreuna cu OAG-ul, o sa mai treaca cateva zile (probabil ca sambata am sa ma ocup de cele 2 piese la atelier), o sa o folosesc impreuna cu fider-guider-ul cu care faceam ghidarea pana acum. Voi avea ocazia sa fac niste teste comparative vis-a-vis de sensibilitatea celor 2 camere de ghidaj – SSAG si QHY.

20140603_164800

Lasă un răspuns

