Reuniunea astronomy.ro – 2014

Intre 23 si 25 mai a avut loc la Lisa, in judetul Brasov, intalnirea celor de pe www.astronomy.ro, editia 2014. Vremea a fost „aproape” buna, prima seara a fost nor dupa 12 noaptea, dar in a doua seara vremea a fost excelenta. Cei cu planetele (si au fost cel putin 2 „grei” in domeniu – dcristi – Cristi Diaconescu si mak – Costin Sprianu) au spus ca seeingul nu a fost bun si ii cred, dar la deep sky nu conteaza  si pozele facute in zona asta au fost ok.

Am avut 2 monturi excelente (printre multe altele) pe care le-am urmarit indeaproape – un ASA DDM60, a lui Emil Pera si un 10 Micron 1000HMS, adus de Horatius de la STARMAX pentru Sabin Fota, sa-i faca o evaluare si un review.

Image         Image

Sunt 2 monturi absolut comparabile si cu performante asemanatoare, dar complet diferite din punct de vedere tehnic. Prima este „direct drive”, fara angrenaje, foarte rapida si extrem de silentioasa (daca mai conteaza), comandata de un computer extern prin softul proprietar, totul Made in Austria. A doua este un ceas elvetian care arata ca o montura, la fel de rapida in slew (15 grade/sec), o idee de zgomot datorita angrenajelor, dar impecabila ca si executie, avand un computer de bord extrem de performant si care poate opera independent de un alt calculator sau poate fi legat la un alt calculator via ASCOM, dar prin ethernet (asa ca nu e necesar ca computerul extern sa fie in zona ci poate sa fie la kilometrii distanta). Asta e Made in Italy.

Asa cum am zis mai devreme, au fost si fotografi de planete prezenti la intalnire si am putut sa „fur” un pic din tehnica lor in ideea ca daca o sa am timp si ce-mi trebuie, sa fac si eu ceva in domeniul asta candva.

O alta surpriza a fost prezenta a doua dobsonuri de 400 mm cu SynScan, unul a lui Raul Truta si celalalt a lui Cristi Diaconescu. Am putut sa ne uitam la niste chestii spectaculoase la ocular – planetele in primul rand (Marte si Saturn) dar si obiecte deep-sky – M13, Dumbbel, M51,… Am vazut cu unul din ele si cometa 2012/K1 PANSTARRS pe care am reperat-o rapid folosind link-ul asta.

Am invatat sa folosesc ALADIN pentru astrometrie de la cmatei (Matei Conovici), am facut rost de un soft pe care mi-l doream demult de la Sabin Fota si am facut rost de ultima carte a lui Marcel Jinca – Stele si constelatii.

Mancarea buna, voie buna din plin, relatii personale deosebite intarite si de intalnirile succesive au facut ca sa ma simt foarte bine. Nu a fost nici un eveniment care sa perturbe bunul mers al evenimentelor asa ca dupa mine a fost o reusita.

Cu o zi inainte de Lisa am facut in sfarsit si comanda pentru camera QHY5II – L mono la fabrica, la domnul Qiu, astfel ca sper ca in curand sa incep sa folosesc OAG-ul. Abia astept! E ultimul upgrade important de facut in vederea imbunatatirii performantelor cu set-up-ul meu actual. Daca vreau mai mult, trebuie trecut la alte scule. Ehee, vise tata, vise…

Lasă un răspuns

