NGC 4565

Asa cum spuneam mai deunazi, am facut niste expuneri la Needle Galaxy, o galaxie care imi place foarte mult. Este si foarte luminoasa, iar in perioada asta a anului este in pozitie optima pentra a fi pozata in prima parte a serii, fiind in Coma Berenice.

Am facut expuneri multe, ca sa am ce sa selectez pentru o poza destul de buna. Momentan am prelucrat doar expunerile de luminanta, pe care le-am calibrat (cu dark, bias si flat), suprapus (stack) si apoi procesat ca sa iasa ce a iesit. Am folosit pentru achizitie set-up-ul meu curent din observator – MN190 cu camera ATIK314L+ pe EQ6. Pentru rezultatul asta am selectat din expuneri si am ramas la un total de 3 ore si 45 minute de expunere, doar pentru luminanta, cu senzorul la -15 grade Celsius. E destul de ok dar nu sunt totusi foarte multumit. Set-up-ul poate mult mai mult. Trebuie sa ma hotarasc sa fac o colimare a telescopului fiindca este necesar acest lucru. Inca nu am gasit o procedura exacta cap-coada pentru colimarea corecta a unui MN, deci ezit sa ma apuc imediat de treaba.

Image

Lasă un răspuns

