Sesiunea de astronomie de la Barlad

Salut,

Postez acest mesaj fiind la Barlad, unde sunt prezent la centenarul muzeului Vasile Parvan din localitate. Este a treia oara cand vin aici, invitat fiind de Ciprian Vantdevara, muzeograful care se ocupa de planetariul din Barlad si de clubul de astronomie Perseus de pe langa muzeu. Ciprian este cel ce a castigat de 2 ori sponsorizari de la Tara lui Andrei (de la PETROM), fiind cred singurul care a reusit o astfel de performanta. El apare dealtfel si in 2 spoturi televizate ale PETROM care fac referire la proiectul asta cu Tara lui Andrei. Sponsorizarile, de 5000 de euor fiecare, s-au materializat in 2 Dobsonuri (de 250 si 300 mm), o mare plasma, un laptop, un EQ6, un CCD Atik 320, o roata de filtre , un astrograf de 200 F/4, un Equinox de 66 mm, o camera de ghidaj  si inca ceva lucruri de care nu-mi aduc acum aminte.

Nu am venit singur aici ci l-am corupt sa vina cu mine si pe Matei Conovici (cmatei de pe astronomy.ro ). O sa participam la o sesiune de referate cu teme de astronomie (sunt sesiuni la mai multe sectii aici – arheologie, istorie, numismatica, astronomie – dupa cum sunt si sectiile muzeului). Ma simt onorat sa fiu din nou aici si vreau sa spun ca nivelul celor prezenti este impresionant. Sunt cativa academicieni, multi profesori universitari si oameni de stiinta – iar programul este foarte interesant. Totul va culmina in aceasta seara cu un concert de vioara si pian unde va canta Gabriel Croitoru, cel mai titrat violoncelist roman al momentului, pe care am avut placerea sa-l mai vad odata, tot aici, acum 2 ani.

Programul sesiunii (la astronomie – ca asta ne intereseaza) este urmatorul:

program sesiune barlad

Maine e ziua prezentarilor. In seara asta e senin aici si l-am rugat pe Ciprian sa ne lase sa ne jucam cu telescoapele, numai ca el fiind in comitetul de organizare, ne-a refuzat politicos, fiindca nu poate veni cu noi. A ramas pe maine seara, numai ca maine seara o sa fie nori/ploaie si noi oricum o sa plecam spre casa.

L.E. 1 – L-am corupt pe Ciprian si am fost la observator in seara respectiva si ne-am jucat un pic cu jucariile. N-am facut decat teste de functionare si reglaje la set-up fiindca era nevoie de teste. I-am impartasit lui Ciprian si cateva din ideile si experientele noastre fiindca avea nevoie de ceva sfaturi pe ici pe colo. Era pacat sa plecam de la Barlad fara sa avem si o mica experienta la stele.

 

 

Lasă un răspuns

