Furtuna si ARDUINO sau furtuna Arduino.

Astazi am inceput sa lucrez cu ARDUINO. Trebuie sa imi aduc aminte ce am facut la cursul ala din toamna, dar e bine ca am si o carte, „ARDUINO pentru incepatori”. Impreuna cu ATMEL Studio o sa reiau toate exemplele simple. Problema e ca pentru anumite elemente exista niste asa numite „shield”-uri care fac ca respectiva componenta sa se poata conecta la placa ARDUINO, ceea ce e o mica problema, neavand decat 2 sau 3 astfel de shield-uri. O sa fie o treaba interesanta, ce imi aduce aminte de facultate, cand aveam SINCLAIR Spectrum-ul si faceam primii pasi in programare si informatica. C++ din care deriva limbajul IDE pentru ARDUINO e un pic diferit de limbajele cu care eram obisnuit pe vremea mea – FORTRAN, PASCAL si mai apoi BASIC. Chestia asta cu programarea orientata pe obiect e cam abstracta pentru gustul meu, dar o sa incerc sa inteleg ideea.

Furtuna care tocmai trece peste noi imi lasa impresia ca o sa faca din ziua de luni o zi libera pentru multa lume, asa ca daca o sa se intample asta, o sa am timp berechet maine si poimaine sa ma initiez in tainele ARDUINO.

Ca veni vorba de furtuna, am fost de dimineata la observator sa vad cum se comporta la vant puternic si am avut o surpriza neplacuta – fulgii usori de nea, erau spulberati de vantul puternic si intrau prin cele mai mici crapaturi inauntru, lucru total diferit fata de ploaia care nu intra pe nicaieri. M-am trezit cu zapada pe calculator (noroc ca era acoperit cu o musama), pe monitor (noroc si aici ca i-am facut o capa de polistiren ca sa tina caldura rezistorului termostatat de incalzire), pe UPS si baterie, pe birou si pe la colturile dinspre nord. Asa ca am maturat bine zapada intrata, am izolat cu silicon transparent toate fantele si colturile de la structura pe unde mai razbatea lumina de afara si am pus niste carpe pe la zonele de perie pe unde intra zapada. O solutie cam low-tech dar eficienta, fiindca am oprit nenorocirea inainte sa se produca. Dupa ce trece vremea asta, o sa ma ocup de re-izolarea cu perii a perimetrului acoperisului, avand grija sa nu mai am locuri prin care sa se infiltreze ceva. Probabil daca fustele de tabla portocalii de pe acoperis ar fi fost mai mari, nu as fi avut problema asta…Dar calul de dar nu se cauta la dinti.

De jimao22 Publicat în ATM

Lasă un răspuns

