Pasi timizi in 2014

La Multi Ani tuturor si cer senin va doresc in anul care vine si sa speram ca vom avea realizari mai multe in acest an.

Anul nou a venit cu multa ceata, astfel incat, cel putin pana acum nu am vazut nici o stea in 2014. Asa incat activitatea „indoor” este cea care ramane de facut. Nu ca nu ar fi importanta. In ce ma priveste, am de terminat cateva lucruri incepute si unul din ele este Cat’s Eye Colimator-ul. Este o clona dupa un original ce l-am avut in mana prin bunavointa unui coleg de forum, facuta de mine pe strung. Nu este un dispozitiv foarte complicat dar are un element cheie ce trebuia facut de altcineva – e vorba de o mica oglinda de 45 mm diametru ce are 2 gauri de 2…3 mm, una centrala si alta un pic excentrica. Neavand scule potrivite sa fac gaurile asa mici in sticla, am facut rost de cateva discuri de sticla float de 2 mm grosime pe care i le-am trimis lui Tavi Stanescu la Timisoara pentru gaurire si aluminizare. Gaurirea a facut-o cu ceva scule cu ultrasunete.

Image

Asa arata discurile dupa ce au fost gaurite. Astept cu nerabdare sa-mi soseasca dupa ce vor fi aluminizate, asta fiind ultimul element ce mai trebuie adaugat ca sa am un astfel de colimator identic cu originalul. Doar ca originalul costa vreo 130 $ (plus alte taxe – transport, eventual vama si alte tampenii), iar pe mine m-a costat… nu va zic. Restul pieselor – mai jos:Image

Image

Image

Image

Cum spuneam la un moment dat, in vacanta asta imi propusesem sa incep testele de automatizare a observatorului folosind ACP-ul. Din nefericire, ceva s-a intamplat cu programul si acum nu mai merge deloc. Asa ca am fost nevoit sa trec la o solutie de back-up (care mi se pare chiar foarte ok acum) si anume MaxPilote. Are marele avantaj ca este free si este intr-un permanent uprgrade, iar lucrand un pic cu el, mi se pare extrem de prietenos si intuitiv ca si interfata. Plus ca prietenul Marian Achim deja il foloseste de ceva timp si l-am avut alaturi intr-o sesiune remote ca sa configurez totul bine si sa sar peste niste etape dureroase de incercari nereusite. Totul functioneaza ok acum si astept doar o seara instelata ca sa pun la treaba sistemul coordonat de MaxPilote, care sa faca toata treaba fara ca eu sa imi mai bat capul.

Desigur, pentru o automatizare completa, ramane problema statiei meteo (este in lucru) si a automatizarilor suplimentare cu relee plecand de la SELETEK, pentru a integra in sistem si deschiderea/inchiderea automata a acoperisului, functie de starea vremii si de dorinta utilizatorului.

L.E. – azi am reusit sa termin traducerea si pentru al treilea tutorial MaximDL pe care l-am pus pe canalul meu youtube la adresa asta, asa ca usor-usor cred ca o sa-mi ating oarecum toate obiectivele pe care le stabilisem la inceputul vacantei de iarna.

De jimao22 Publicat în ATM

Lasă un răspuns

