O seara plina

In seara asta m-am intors acasa si fiind o noapte extrem de frumoasa, fara Luna, am zis ca asta e noaptea mea. Am descoperit in revista ASTRONOMY din ianuarie 2014 o nebuloasa foarte rar pozata de amatori – HFG1. Arata ca o meduza mica si arata asa fiindca o stea (V664 Cas) a intrat cu viteza intr-un nor de gaz si praf cosmic, creand o unda de soc in forma de arc in fata. Am refacut sincronizarea pe stele in toate cele 4 cadrane si am reusit sa prind nebuloasa in centru la un cadru Ha de 600 sec, asa incat am dat drumul la expuneri de 1200 sec avand si un tracking fenomenal (sub 0.1 RMS-ul pe ambele axe). Sper sa iasa ceva frumos la final. Nu e lucru de o noapte, dar sper sa o termin anul asta daca vremea tine cu noi.

Tot acum o sa vad si daca rezistenta anticondens de la MN face fata, desi se pare ca in seara asta e foarte putina umezeala in aer. Oricum, maine am sa fac si un dew-shield mic care sa inglobeze si rezistenta, astfel incat efectul anti-roua sa se potenteze reciproc de cele doua elemente – cea activa (rezistenta) si cea pasiva (shield-ul).

L.E. – o tinta mult mai grea decat ma asteptam. Poza vazuta de mine arata foarte bine la niste timpi de expunere rezonabili (200 sec Ha), doar ca telescopul avea F/3.8 si 12″ fata de F/5.2 si 7.5″. Din calculele mele, ar fi trebuit sa am rezultate similare la circa 1100 sec expunere/cadru ceea ce nu s-a intamplat. Am facut cadre de 1200 sec bin 1×1 si abia-abia se distingea un norisor vag in zona centrala. Am repetat operatia la bin 2×2 si a devenit mai evidenta nebulozitatea, iar la final, profitand de trackingul excelent am facut si 2 expuneri de 1800 bin 2×2, doar ca nebuloasa coborase sub 45 de grade, unde cerul era destul de laptos, deci nu am obtinut mare lucru in plus.

Nu a fost umezeala multa si nu am avut nici o problema cu roua in noaptea asta. Deocamdata este neconcludent…

Am gasit ceva frumos, in timp ce faceam expunerile – aici – un Orion cum nu cred ca am mai vazut.

Lasă un răspuns

