ATM de vacanta (II)

Am refacut rezistenta termica de la corectorul MN-ului. Rezistenta veche era groasa si la lungimea initiala avea o rezistenta relativ mica (16 ohmi). Am scurtat-o cu 1/4 astfel incat sa am 12 ohmi dupa modificare insa tubul contractil ce il aveam era prea subtire si rezistenta nu incapea inauntru, asa ca a trebuit sa gasesc o solutie de back-up pana trec sarbatorile. Asa ca am luat o rezistenta spiralata mai subtire avand insa o rezistenta mai mare. Ca sa ajung la aceiasi 12 ohmi, a trebuit sa scurtez mult firul respectiv, rezultand o „elice” cu pasul foarte mare. Asta se vede destul de bine in pozele IR facute si prezentate mai jos. Am vrut sa testez insa daca 12 ohmi sunt suficienti pentru a incalzi suficient partea anterioara a tubului. Se pare ca e in regula, daca e sa extrapolez rezultatele pozitive obtinute la aceeasi temperatura la luneta de ghidaj. Desigur insa ca testul „live” e cel care imi va confirma observatiile.

IR_0047

IR_0046

IR_0045

IR_0044

IR_0043

Tot zilele astea am completat masiv colectia de SDV-uri de la freza si strung. Am facut rost de freze speciale – una in V intors, pentru canal in coada de randunica (exact cum e cel in care intra sinele Vixen), 4 seturi de freze pentru roti dintate (modul 1.5, 1.75, 2, si 2.5) – asa incat de acum sunt capabil sa fac si angrenaje  (avand deja cap divizor la freza), un set de cale de super-inalta precizie, 2 micrometre care-mi lipseau, niste cutite de strung, niste freze cilindrice si o menghina de freza elvetiana foarte versatila, reglabila in toate directiile.

Cat de mult mi-as dori sa am timp sa folosesc la maxim tot ce am si sa ma dedic in intregime hobby-ului asta, pe directiile care mi-au captat interesul cel mai mult – astrofotografie si ATM… Sper ca anul care vine sa fie macar la fel de bun ca asta care a trecut.

Desi a fost un an foarte greu, am reusit sa fac observatorul. Realizarea asta, desi nu m-a costat foarte mult, a adaugat extrem de multa valoare set-up-ului meu.

Anul care vine mi-as dori un EQ8 si un ATIK 383. Mi-as dori, dar in acest moment pare un vis muuult prea indepartat. Noroc ca nu ne opreste nimeni sa visam. Ramane sa visez si sa sper ca intr-o zi visele vor deveni realitate. Pana atunci imi doresc sa folosesc cat mai mult si cat mai bine ce am.

De jimao22 Publicat în ATM

Lasă un răspuns

