ATM de vacanta (I)

Azi am lucrat de zor la barlow-colimator. Nu e mare lucru de capul lui, 2 piese din dural strunjite, dar mi-a luat aproape toata ziua sa le fac. Era sa fac si o tampenie la strung cand am intrat cu avans maxim intr-una din piese, avand cutitul pozitionat prost. Bine ca nu s-a rupt cutitul/piesa sau altceva pe acolo. Am sa fac niste poze cu piesele in faza de acum si de dupa asamblare precum si niste poze cu rezultatele acestui tip de colimare. Practic voi avea 2 stadii de colimare la telescopul meu, prima cu barlow-colimatorul si a doua cu Cat’s-eye-ul. In felul asta o sa vad si diferentele intre ele (ca si precizie) si usurinta in efectuare. Tot acum (fiindca am ajuns acasa) o sa recalibrez rezistenta de la placa corectoare a telescopului, ca sa am o temperatura mai potrivita impotriva condensului.

5 [1600x1200]

2 [1600x1200]  3 [1600x1200]

4 [1600x1200]

Ideea acestui tip de laser-colimator este expusa in acest articol – http://www.cameraconcepts.com/barlowed%20laser%20collimation.pdf .

Ce am facut eu a fost sa fac un prelungitor-adaptor de la 2″ la 1.25″ care sa fie suficient de lung sa iasa in interiorul tubului telescopului si sa aiba o gaura pe care iese raza laser si un „panou” pe care sa se intoarca raza divergenta impreuna cu umbra gogosii rotunde de pe oglinda principala. In acest adaptor-prelungitor sta fixat barlow-ul iar in barlow intra un laser colimator oarecare. Al meu e taiwanez si a fost destul de prost colimat el insusi cand l-am cumparat. L-am recolimat pe un banc la atelier, avand o tinta la 12 m distanta. Inainte de recolimare avea o imprastiere a spotului de la centru de 20 cm pe raza. Dupa recolimare am redus raza la 1 cm. Mai putin nu am putut.

De jimao22 Publicat în ATM

Lasă un răspuns

