Start de vacanta

Astazi a fost prima zi in care m-am simtit in vacanta (desi mai am ceva de tras) si din fericire ceata asta uriciosa n-a mai aparut. Nici temperatura nu a scazut asa de mult, asa ca i-am dat drumul instalatiei de pozat stele, ca sa continui expunerile la IC410. Trackingul este excelent (pana acum) dar ce nu imi place in continuare este ca desi folosesc FocusMax-ul, stelele par usor iesite din focus. Fie e ceva ce-mi scapa la softul asta, fie telescopul e decolimat. Luni am sa ma ocup de piesa de adaptare pentru a face un barlow-laser-colimator pentru telescop si sa vad cat de bine e colimat MN-ul meu. Ieri (vineri) i-am trimis lui Tavi Stanescu 8 discuri de sticla float de 2 mm, avand 45 mm diametru, ca sa le gaureasca si sa le aluminizeze, sa pot termina astfel Cats-eye colimatorul inceput cu ceva vreme in urma. Doar unul e suficient sa ajunga intreg la mine, restul sunt de back-up, in caz ca se sparg la gaurire. Cand o sa fie gata, o sa pun o poza aici (si cred ca si pe forum) si o sa povestesc cum merge acest Cats-eye mult laudat. Revenind la IC410, o sa fie dificil sa scot ceva care sa atraga atentia tinand cont ca Vlad Niculescu tocmai a postat o poza facuta de el la acest obiect, o poza exceptionala si bine prelucrata in PixInsight. Asta de mai jos este ce am reusit sa scot eu pana acum din 5 expuneri de cate 1200 sec in Ha, avand o luna destul de mare pe cer la toate expunerile. Dar chiar in momentul in care scriu aceste lucruri, telescopul pozeaza de zor alte cadre, deci sper sa am ceva semnal decent la final.

IC410-Ha_ST2 [1600x1200]

Lasă un răspuns

