Teste amanate

Serile astea se anunta frumoase. Pacat ca e luna plina fiindca ma „manca” CCD-ul sa fac niste expuneri la IC410, ca sa fac o poza decenta, macar in Ha. Am o singura expunere de 1200 sec, foarte buna dealtfel, dar insuficienta, iar acum Luna se plimba chiar prin zona, deci in afara de niste teste, nu vad ce as putea face util in seara/noaptea asta. O sa fac cateva expuneri la asteroizi, sa-mi formez un pic mana in a reduce datele singur si daca timpul si oboseala imi va permite, sa incerc o prima sesiune folosind ACP-ul ca si „dirijor” pentru toate celelalte programe. E o chestie pe care o aman demult si trebuie sa-i dau cep.

Oricum, in minivacanta asta mi-am facut un mic plan de lucru si sper sa reusesc sa fac tot ce mi-am propus: (1) sa termin off-axis guider-ul – a mai ramas sa-i fac probele dupa ce l-am vopsit, problema e ca vopseaua nu sta bine pe dural si cand incerc sa-l asamblez la loc, raman numai urme in vopseaua neagra data. (2) sa incep impreuna cu auriga, Alex si Ovidiu (si cine o mai vrea) sa fac observatii consistente la asteroizi. (3) sa incep (si poate sa termin !!) statia meteo Arduino. (4) sa fac cu Adi Ichimescu automatizarea observatorului integrand motorul acoperisului, astfel incat sa pot actiona acoperisul remote (e beton dimineata cand vrei sa te culci fara sa mai iesi afara in frig). Chestia asta e foarte importanta si pentru automatizarea legata de statia meteo. (5) daca mai ramane timp si chef, poate voi mai traduce cateva episoade din tutorialul MaximDL sa-l pun pe youtube. Nu am tradus decat 2 bucati pana acum, iar al treilea e aproape gata, dar sunt vreo 16 in total, asa ca e mult de munca. (6) sa termin Cats-Eye colimator-ul (mai are Tavi Stanescu sa-mi faca oglinjoara mica cu 2 gauri de 3 mm pentru el) si sa fac de asemenea un adaptor pentru laser colimator ca sa-l transform in barlow-colimator. E esential sa fac asta (poate chiar pe primul plan, fiindca nu am facut nici o colimare a telescopului pana acum (ce rusine!!) desi a venit cu camionul din Anglia si a mers si odata la Lisa pe masina mea. Cred ca o sa castig ceva FWHM in jos cu chestia asta…

Oricum, seara abia a inceput si am scris asta in asteptarea aclimatizarii complete a telescopului. Apropo de asta, am vazut ca desi e frig afara si izolatia acoperisului nu e grozava (se face cu perii), in observator sunt intotdeauna 5 grade Celsius in plus fata de afara, daca nu bate vantul. Daca e vant, nu mai e mare diferenta. Se ridica problema construirii unei camere de comanda „calde” chiar lipita de observator, unde sa mut calculatorul, biroul, patul si sa-mi fac o mica biblioteca si un banc de lucru. Vom vedea…

De jimao22 Publicat în ATM

Lasă un răspuns

